Underbara Måndagsledigt.

2009-09-21, 14:00:47 / KATEGORI: Dagboken
Dagen började vi nere i stan där Jesper bjöd mig och Emil på lunch, köttbullar med mos och gräddsås. Det blev en liten promenad på stan och ett litet besök på Åhlens. Det är farligt att gå in på Åhlens, iallafall om man heter Jonna och precis har fått lön. Hi hi. Idag hade jag tänkt städa ut sommaren. Alla sommarkläder och annat tjafs ska ner i källaren. Upp ur källaren tar jag med mig hösten och vintern, gör den hemmastadd i vår lilla lya och bara njuter, av att det snart är dax att använda min underbara vinterjacka. Härligt! Det står tvätt på kvällschemat och jag funderar även på att möblera om i köksskåpen. Men det kan även bli så att jag stannar i soffan, med en varm kopp teá och bara chillar istället. Det brukar bli så. Ha ha.

Helgen har varit händelserik och grymt härlig. Lördagmorgon började med ett 1,5 timmes ispass med vår nya tränare Robin. Grymt roligt, och riktigt jobbigt. Perfekt med andra ord. Efter träningen kom Mackan och hämtade oss och Götet stod på tur. Rögle skulle nämligen möta Frölunda och vi skulle såklart dit och titta på detta fantastiskt grymma lag. Första perioden va inte så värst rolig men i andra perioden kom dom igång och snurrade upp Frölundas försvar så det stänkte om det. I tredje och sista perioden avgjorde dom matchen genom att stänka in 1-3 målet bakom Frölundas målvakt. Hallen va full av Rögle supportrar och Frölunda hade inte så mycket att säga till om. Detta va Rögles match och jag hoppas att det kommer se likadant ut när elitseriepremiären drar igång på Torsdag mot Hv71. På lördagskvällen blev det en lugn festkväll hemma hos Peter och en liten runda i stan eftersom det väntade tidig hockeyträning även söndagmorgon.

En helt underbar helg med mycket träning. Hockeyn är så fruktansvärt rolig just nu att jag skulle kunna spendera all min vakna tid där. På lördag är det träningsmatch borta mot Karlskrona. Vi har inte direkt vår mest stabila trupp med oss men det får gå endå. Hoppas att det inte bli samma sak när det väntas viktiga matcher för då får vi nog inte ha något lag kvar av klubben.

P.S Jag har ett foto på Joel Lundqvist när han posar på min kamera!
Dock våga jag inte fota själv utan det skötte Jeppan! :) För den som inte vet vem Joel är, Googla honom så får ni se. Då förstår ni vad jag menar. D.S



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?