Tankarnas Tisdag.

2009-09-29, 14:34:32 / KATEGORI: Dagboken
Ledig idag, känns som att jag alltid är det. Minst halvtid varje månad? Undra var det löftet tog vägen. Just nu går tankarna i hundra nittio och magen är orolig för om man kommer klara sig varje månad? Det finns inga tider schemalagda utan jag blir bara inringd när det behövs, och nu känns det ganska dött på den fronten. Suck! Jag har sökt ett jobb på PANG i Hyllinge som butikssäljare, en 90% med 6 månaders provanställning. Jag hoppas på det. Annars får jag ändra mina planer och börja läsa lite kurser som jag tänkt göra senare, men det gör ju ingenting.

Som sagt, har fullt upp just nu med att försöka få ordning på alla mina tankar. Men jag tror jag är en bit påväg, jag tror att jag vet va jag vill bli när jag blir stor. Jag tror att jag är inne på rätt spår. Och jag tror att det kommer bli bra. Men det är ju en bit dit, man får kämpa lite för att komma någonstans och det är jag beredd att göra.



Dagen började med grötfrukost, dusch och en tripp till IKEA och Rusta med Theresa. En trevlig tripp utan en endaste ny grej med mig hem. Kors i taket! IKEA är annars farligt för min del. Hi hi. Därefter gick jag ner en runda på stan och träffade Åsa och Albin. Det blev en fika på Mormor Olgas Café och en massa nyttigt prat. Emil slutar jobba 16.30 och då ska vi laga spagetti och köttfärssås som han beställt till middag, sen beger vi oss till familjen Cronwik för att titta på Rögle mot Södertälje. Förhoppningsvis kommer det bli en bra match även idag och Rögles 3 första poäng.



"Det finns alltid dom som har det värre!" / Åsa Cronwik



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?