tankens kraft

2009-10-06, 20:55:09 / KATEGORI: Dagboken


Jaha, då var man där igen. Va ska man göra? Hur ska man göra det? Hur ska man klara sig varje månad? När får man ett ordentligt jobb? När får jag veta när jag kommer in på Högskolan? OM jag kommer in? Tusen tankar snurrar i min skalle, ännu mer än tidigare. Jag kände detta på mig. Dåligt av min arbetsgivare att inte säga till tidigare. Besviken. Arg. Ledsen. Blä! Men det löser sig. Just nu nynnar jag på Timbuktus "det löser sig, det gör det alltid. Det kommer fixa sig till slut, inget tvivel om men nu känns skiten sur och flera mil ifrån".

Ajja. Imorgon är en ny dag. En annan dag. Den ska börja bra med uppstigning i tid, en långpromenad och stor nyttig frukost med en varm kopp teá. Sen ska jag ner till biblioteket och anmäla mig till en kurs. Jag har kommit fram till att jag vill läsa Psykologi B. Det är intressant. Jag har bestämt mig för att bara läsa kurser som jag är intresserad av och som får mig att utvecklas som människa och inom det ämnet jag vill jobba med. Psykologi blir en bra början på min nya resa.

City Mail.
Jag sätter aldrig min fot där igen.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?