lax-minnen

2009-10-08, 14:33:50 / KATEGORI: Dagboken


Igår hade vi "genrep" inför premiären på Lördag. Om två dagar. Helt overkligt. Hoppas verkligen att alla bidrar med sin del för att få allt att gå runt och framförallt att ALLA ställer upp, bortamatch som hemmamatch. Hockey är ett lagspel och då ställer man upp för varandra. Blev en lugn träning igår med lite taktik, uppställning och diverse grejs som är bra att tänka på. Vi ska vinna!

Klockan 17:00 ska jag vara barnvakt åt världens sötaste Elin. Vi ska göra rättstavningsläxa och titta på ishockey. Idag gästar Skellefteå Lindab Arena och vi vet ju alla hur det kommer sluta. Tre färska pinnar för Rögle denna Torsdag, underbart.

Morgonen har varit en tänkar-morgon med massa underliga tankar. Blandannat tänkte jag tillbaks när Pappa och Tina fortfarande bodde på Sadelmakaregatan 4 och vi satt ute och grilla en sommarkväll. Jag kan väl ha varit en 10, 11 år något. Iallafall var det en av de mysigaste kvällarna i mitt liv och Tina hade gjort världens godaste middag. Grillad lax med koktpotatis och hemmagjord kall sås (gräddfil och rom). Sen avslutades kvällen med att vi tog ut tv'n på terassen och tittade på Rocky fram till midnatt. Det är härligt med minnen.

Jo, så det blev lax, kokt potatis och Tinas goda sås till middag idag. Jag får passa på att äta fisk när Emil jobbar kväll för det är ju inte direkt hans favorit. Hi hi.

Det var allt för mig idag.
Nu håller vi tummarna för att Rögle snurrar upp Skellefteå på läktarn.


Tina

Haha vad du kommer ihåg. Maten minns jag inte men att vi packade in oss i filtar och mös under taket på altanen minns jag.

Lax e en favvo, i morgon åker jag och Kid till Oskarshamn för att tävla på lördag och gissa vilken mat det blir fredag kväll.

Lycka till på Lördag och visa att Olsson systrarna e bäst.



Kram Tina





2009-10-08, 18:35:15

jonna

Det ska vi visa att vi är! :) Lycka till du också, hoppas det går bra för er! :) Kramis



2009-10-09, 08:40:41 URL: http://tolvpack.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?