Curlingfest.

2009-03-29, 18:52:32 / KATEGORI:

Värkande huvud och igenklistrade mascara ögon. En bakis söndag precis som den ska vara. Vi har precis kommit hem från pizzerian runt hörnet där det blev en Mexicana med bearnaisesås och en cola. Detta är tillåtet på bakisdagar. Och riktigt gott dessutom. Gårdagen var fullspäckad med högskoleprov och fix inför kvällens stora grej. Det var äntligen dags för Qurling och fest. Jag minns inte när jag skrattade så mycket sist.

Det började med samling på tågstationen innan vi sedan tog oss mot Helsingborg och Idrottens hus. Först fick vi en timmes onödigt information som sedan slutade med en halkig fotsula, en ohalkig fotsula och en såkallad kvast ute i kylskåpskallt klimat. Detta var en upplevelse utan dess like, grymt svårt och grymt roligt. Alla visade sig från sina bästa sidor och alla kameror innehåller väldigt viktig information som aldrig får raderas. Haha. Enastående moves från vissa håll och ganska mycket vurpor. Tur att det fanns hjälmar, i tre olika färger. Staffan, som även är vår helg-gäst, stod för kvällens snyggaste rörelser och kvällens snyggaste magplask. Magplasket slutade med ett riktigt bra slag, som blev Staffans bästa. Robban stod för kvällens snyggaste ryggplask, och det var tur att han bar hjälm. Där står på Robbans facebook idag att han har ont överallt, och det är förståeligt. Hi hi. Danne stod för kvällens fylla och svärfar var inte långt efter. Johanna och Daniel står för kvällens hångel, eller jag vet inte riktigt vad man kallar det när den ena partens huvud är i den andres mun? Kanske, tungkyss? Eller monster kyss. Emil var såklart snyggast på stället, som alltid.

Mitt lag kom trea. Vi fick pris. Jag tog ett som inte var lagat med tejp. Vädligt fint. God mat blev det också. Årets första grillning är avklarad och herregud vad gott det var. Är imponerad över att det blev så gott, och det kommer recept på min hemmagjorda marinad som måste testas. Ps. Handla inte bricketterna på Maxi just nu. Ds. Efter curlingen tog vi bussen till Ängelholm och alla var helnöjda med kvällens bravader. Härligt.

Idag har jag hunnit med hockeyavslutning och snart blir det mat med världens snyggaste bruttor.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?