Livsglädje.

2009-06-09, 20:59:49 / KATEGORI: Dagboken




Mitt humör är på topp och jag verkligen älskar livet. Förmiddagen har spenderats på Väla, Ikea och Citygross och jag hittade allt som jag skrivit upp på min handelslista plus en del andra grejor som tillexempel kläder. Hi hi. Hittade så mycket snyggt att jag bara va tvungen att uppdatera min fullsmockade garderob. Blandannat inhandla jag en jeanskjol. Japp, ni läste rätt. En jeanskjol. Mamma har lyckats få på mig kjol, efter 22 år. Hoppas att hon kommer njuta på fredag när jag ska ha den för det kan vara första och sista gången hon ser mig i kjol. Ha ha.

Till middag serverades det ugnsbakad ost och chillikorv med pressad nypotatis och melonsallad. Det var väldigt gott och jag rekomenderar er att testa. Eftersom jag oftast stoppar i ingredienserna på måfå kan jag inte ge er ett exakt recept men jag kan berätta hur man ska göra. Det är ungefär som ugnsbakad falukorv. Man lägger korven i en ugnsfast form och skär snitt över hela korven, sen strör man över lök, ketchup, senap, ost, riven färsk chilli och matlagningsgrädde. Salta och peppra. In i ugnen i cirka 20-30 minuter. Koka potatisen och pressa den sedan i en potatispress, salta och peppra. Servera med din favorit sallad. Smaklig måltid.

Nu tvättar, städar och diskar vi vår lilla lägenhet. Det blir fint.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?