När jag blir stor.

2009-02-11, 23:09:06 / KATEGORI:
Nytränad och 2-0 vinst för Sveriges fotbollslandslag. Great. Jag har ju sagt hela tiden att Kim Källström är bäst. Träningen var superkul och väldigt jobbig, iallfall de sista 30 minuterna. Men det ska kännas. Helst ska jag ha träningsverk imorgon. Har dessutom fått ännu ett nytt nyförvärv till truppen, en föredetta Segeltorpare. För den som inte är så insatt så ligger Segeltorp tvåa i riksserien, och riksserien motsvarar herrarnas Elitserie. Segeltorp är med andra ord bra. Mycket bra.

Något annat som är mycket bra är min pappa. Han är bäst. Och väldigt snäll som sitter och väntar på sina slöa döttrar efter en sen träning. Varje vecka. Och att han går upp 07.00 på morgonen för att skjutsa den ena dotterna till tidig träning, varje vecka. Han har ett stort hjärta och när jag blir stor ska jag bli som honom, min pappa.

Man är inte så tacksam som man borde vara. Man borde vara glad för att man lever. För att man har två ben att stå på och gå med. Att man kan se, höra och känna. Man borde vara tacksam för det man har. För den underbara människa man lever tillsammans med, familj, vänner och allt annat man lever för.

Mina tankar sprang iväg med mig, och jag var tvungen att skriva ner det. Mest för min egen skull, för att påminna mig själv om vad jag faktiskt har och skita i det jag inte har.

Har varit en bra dag idag. Den bästa på länge.
Skola och redovisningar imorgon.
Godnatt.

Tina

D låter som du håller på att växa i kostymen:)



Du har rätt...varför är man inte tacksam för vad man har utan hela tiden strävar efter ännu mer.

De e väl bra att man inte stannar på ett ställe och e nöjd m d, men det hade varit skönt att ta d lugnt oxå.

Ett mål inom Higgins och min karriär är att vi ska hitta tillbaka till det roliga i agilityn. Inte bara sträva efter poäng utan hitta det perfekta loppet för oss 2009.



Kram



2009-02-12, 11:51:35

Nettan

Fint tänkt Jonna



2009-02-12, 14:51:20 URL: http://nettanu.blogg.se/

Jonna

Svar till Tina! :)

Nej man blir ju aldrig nöjd. Men såklart är det inte bra att vara nöjd med "bra", när man strävar efter "mycket bra"! Och när det gäller mål man har i livet ska man ju såklart inte bli nöjd förrän man nått dit man vill.



Och för att Higgins ska tycka det är kul med agilityn och göra sitt bästa, måste han nog känna att den som leder honom genom loppet tycker det är roligt.. Man kanske ska strunta i det där med poängen helt och hållet, och bara tänka på hur kul det är med agility. Då tror jag dom bästa poängen kommer av sig själv! :D



Livet är svårt.. haha! :)



2009-02-12, 18:24:25 URL: http://tolvpack.blogg.se/

Tina

Nje strunta helt i poängen blir nog svårt, det sitter dock en liten jävul på axlen:) Men kanske bli mer nogrann i min handling och peppa honom mer.



OCH att vi har kul ihop:)



Kram



2009-02-12, 23:19:46



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?