Förutom matlagning och diskning.

2009-02-09, 20:38:11 / KATEGORI:

Idag när jag kom hem hade E bäddat jättefint, det såg för en gångs skull städat ut; tills jag kom in i köket. Började diska lite men det var ganska tråkigt så jag lagade lite mat istället. Idag blev det kyckling i currysås, fullkornsris och äppelklyftor. Det var gott. Laddade upp en rejäl laddning inför Hälsodagen i skolan imorgon. Hälsocoacherna på skolan ska ha friluftsdag och vi ska få en inblick i deras kurser. Det blir blandannat olika sorters massage,  träning, föredrag av olika slag och avslappningsövningar. Ska bli roligt.

Hade samtal med vår studievägledare idag, har bytat min engelska kurs mot matte  istället. Så numera kommer jag ha fyra mattelektioner i veckan. Tydligen behöver jag inte engelskan så då kan jag satsa helhjärtat på matten istället. Tycker det är kul med matten så det är perfekt. En läxa mindre i veckan. Underbart.

Förutom matlagning och diskning har dagen bestått av plugg. Har en uppsats framför mig som ska bli perfekt. Ska skriva om ADHD och specialpedagogiken kring ämnet. Håller på med två jätteintressanta böcker just nu som har hjälpt mig en bra bit påvägen.

Om en timme kommer E hem.
Hans fina närvaro får mig att må bra.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?