Bästa helgen på länge..

2009-02-22, 21:29:09 / KATEGORI:
Är så lycklig. Har varit en av de bästa helgerna på länge.
I Fredags bara myste vi hela kvällen. E hade varit och åkt skidor med fritids och jag hade tvättat hela dagen, det tar ju enormt på krafterna som ni vet.

Vaknade av alarmet på mobilen i Lördagsmorse och det var dags för hockeyträning. Jag älskar hockey. Jag älskar att göra bra ifrån mig. Jag älskar när skotten går dit jag vill. Jag älskar när jag vinner dueller. Jag älskar när skridskoövningarna går som jag vill. Jag älskar när jag lär mig nya saker. Jag älskar att träna hockey. Jag älskar känslan efteråt, när man är sådär mör i hela kroppen, nyduschad och påväg att hoppa i mysbrallorna. Det var en sådan bra träning, där allt gick som jag ville. I love it.

Lördageftermiddagen spenderades hos underbara Familjen Thulin som bjöd på pizza och Röglematch. Tyvärr blev det förlägning och Rögle lyckades bara ta med sig en poäng hem från Skellefteå. Modo förlora sin match så det var perfekt. Nu hänger det på de tre kommande matcherna. Rögle har HV71, Färjestad och Linköping kvar. Topplagen. Men vad spelar det för roll, det är Rögle vi snackar om. Dom kommer ta alla topplag med storm. Det ser vi fram emot.

Lördagkvällen spenderades hemma hos Ola & Patrik som stod för Schlagerfest. Det blir aldrig den låten man hejar på och det slutar med att man blir förbannad. Ändå (Tillägnat Sofi, hi hi) sitter man framför tv'n året efter och grymtar över samma sak. Att man aldrig lär sig att Melodifestivalen är crap. Men kvällen livades snabbt upp när E fick för sig att åka pullka. Det hela slutade med en E iklädd endast kalsonger, rullandes i snö utan pullka. Så kan det gå.

Idag. Söndag. Sov vi jättelänge. E vaknade med huvudvärk, förstår inte detta?! E skyllde på att han nog blivit sjuk. Jag höll med, mest för att vara snäll. Ha ha. 14:00 bjöds det på gåsamiddag hemma hos svärfar och Anki. Det godaste jag ätit på mycket länge och vilken trevlig kväll vi haft. Man mår så bra med alla dessa underbara människor runt sig. Jag är glad för att E fråga chansen på mig så jag fick bli delaktig i denna fina skara.

Är det konstig man haft en bra helg? Svar nej. Det är dagar som idag man påminner sig själv att uppskatta det man har.

Nu ska jag mysa med min kille.
Imorgon är det skola igen. Blöärk.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?