Roadtrip Familia Jula Citygross.

2009-02-01, 22:12:49 / KATEGORI:
I mitt tidigare inlägg nämde jag att vi skulle ner till Malmö och kolla efter en ny bil till den där snygga killen, ni vet han. Vi körde ner med snyggingens systers bil som vi för övrigt är väldigt tacksamma för att vi fick låna. När vi kommer ner till Malmö blir det ett par varv i centrum innan vi förståndigt nog försökte ta oss mot turistbyrån. Det lyckades vi med och  vi fick vägbeskrivning samt en karta ett följa. Snyggingen hade ju inte precis världens bästa kartläsare vid sin sida men vi tog oss sakta men säkert fram. Och vi hittade stället som sålde bilar, det var verkligen ett "ställe" som sålde bilar. När vi kommer in på kontoret sitter där ett gäng utländska killar som jag blev rädd för lika snabbt jag såg dom. Och killen som ägde stället var beredd att sänka priset på bilen Emil ville kolla på innan han ens visste vilken bil det var tal om.

Ha ha.

Det blev inte direkt bättre.. Vi fick fel nycklar så vi kom inte in i bilen och när vi fick rätt nycklar starta inte skiten. Vi gick snabbt därifrån och bestämde oss för att köra hem igen. Fast det bar av mot Familia och Citygross istället. Det var ett bra val för där åt vi världens godaste bakade potatis och Emil hitta en jacka för 150 kronor som var skitsnygg plus: att vi fynda en del 10 kronors saker på Citygross. Blandannat rosa disktrasor som stödjer rosa bandet.

Och det bästa av allt var att lägenheten var dammsugad när vi kom hem, skorna stod på skohyllan och spisen glänste som aldrig förr. Tack lillasyster Elin, du gjorde min dag.


lillasyster elin

ibland har jag mina ljusa stunder



2009-02-02, 21:12:01



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?