Första dagen på nya jobbet.

2009-08-03, 18:05:43 / KATEGORI: Dagboken

Nervöst steg jag in genom dörrarna med den där gröna texten, klockan var 07.50 och jag var lite tidig. Innanför dörrarna var där fullt med folk som stod och sortera post i fack, för att sedan packa ner posten i bilarna eller cyklarna. Jag fick nya kläder som dock är ganska så mycket för stora, men det skulle komma nytt nästa vecka så då kommer jag förhoppningsvis inte se ut som ett faaatso. Folk kom direkt fram och hälsade glatt, jag kände mig genast som en i gänget. Fick börja med att testa på hur sorteringen fungerar, och jag var förvånansvärt duktig. Det gick som på räls. Runt 10.30 käkade vi lunch och sen begav vi oss med bil mot Båstad. I Båstad lastade vi av våra cyklar och började trampa, shit vad jag har trampat idag. Jag var grym! Reget öste ner, men det gjorde ingenting för jag hade ganska roligt, mest åt mig själv och hur lätt det faktiskt är att missa massa postlådor. Ha ha. Jag tror att jag kommer trivas superbra på Citymail i Ängelholm. Det är iallafall vad jag hoppas. Imorgon stiger jag upp 06.15 för att börja jobba 07.00.


Jojo

Vad kul att din första dag gick bra! Lycka till som brevbärare Jonna! :) Krams



2009-08-04, 08:53:21 URL: http://johannajansson.blogspot.com

Jonna

TACK Jojo! Synd att vi inte ses i helgen.. Men jag hoppas att du får en superduper födelsedag. Kramis!



2009-08-04, 14:20:00 URL: http://tolvpack.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?