Chris och Cam Abbott.

2009-04-10, 12:34:40 / KATEGORI:
Trots en 3-5 förlust mot Växjö njöt jag av varenda sekund i denna gryta, Lindab Arena. Och jag tror inte att jag var ensam om det. Chris, Cam och Pavel Rosa var den enda femman som skapade chanser och dom gjorde det bra. Trots att Cam spelade fram Chris till ett mål blev det tyvärr ingen sång om dessa två superbröder. Tyvärr. För jag hade sett fram emot en hejdundrande avslutning för dessa två, dom har spelat 55 grundseriematcher för vårt fina lag och dom har gjort det snyggt. Dom har kämpat sig igenom varje match med mål i sikte (där va jag fyndig). Cam har gjort 39 poäng i Rögletröjan och Chris 38. Jag tycker att dom var värda en heders sång, men det tyckte inte klacken tyvärr. Jag tycker det är skit tråkigt att dom lämnar för spel i Luleå men man måste förstå hur dom resonerar. Dom visste inget om Rögles framtid och dom har sagt redan innan dom kom till Rögle att dom bara ville spela i elitserien. Eftersom Rögle inte visste hur deras elitserieframtid såg ut, och Luleå var det enda laget som ville ha dom, så förstår jag Chris och Cam. För det är deras framtid det handlar om, ingenannans.

Men dom kommer tillbaka. Redan nästa säsong. Men i fel tröja, fel tröjnummer och i helt fel bås. Och vem vet, en dag kanske dom är tillbaka, i rätt tröja, rätt tröjnummer och i rätt bås. Jag önskar dom all lycka i deras nya klubb, och Luleå kommer vara mitt favoritlag. Näst efter Rögle såklart.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?