Turtels.

2009-04-01, 19:13:20 / KATEGORI:

Gårdagen blev inte som jag tänkt mig, men jag klagar inte. En planering är ju till för att ändras eller brytas, precis som regler. Emil ringde (i vanlig ordning) när han var påväg hem från jobbet och undrade om vi inte skulle ha en sköldpadda. Jag trodde såklart inte på honom. För vem tror att ens pojkvän ska komma hem med två turtels från jobbet? Men alla som känner Emil vet ju att jag inte skulle bli direkt förvånad. När Emil kommer innanför dörren har han två stora plastlådor med sig, när jag tittar ner i denna låda ser jag en gigantisk jätteläskig sköldpadda, och när jag tittar ner i nästa låda ser jag en till. Efter en stund började jag gilla dessa två läskigheter, men då avslöja Emil att hans mamma erbjudit sig att ta hand om dom för att dom blivit för stora för fritids akvarium. Efter en stund kom svärmor, och det var nog tur trots allt. Hi hi.

Efter detta äventyr körde vi till Familia för att shoppa loss. Och shopping blev det. Iallfall för Emil. Han köpte ett par jättefina rutiga byxor på H&M och en tröja på Cubus. Nu är han ännu snyggare, min kille! Innan vi åkte hem blev det en sväng inom Citygross och en galss på Donken. En perfekt dag.

Idag har jag jobbat 8-14 och det har varit roligt. Det är kul att jobba när man trivs med sina arbetskamrater. Imorgon har jag ännu en heldag tillsammans med Pernilla, och på Fredag med Anette. Underbart. Efter jobb spatserade jag hem till mamma som bjöd på mat och en ny tv, som hon för övrigt körde hem till mig och hjälpte mig att bära upp. Just nu står den bredvid mig i soffan för min starka karl är och spelar fotbollsmatch, och jag behöver lixom hans hjälp.

Positivt besked idag.
Me like. YEAH!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?